tirsdag 24. mars 2015

ARBEIDET ER UNNAGJORT OG SAUEN ER GJENNOPPSTÅTT

Ikke akkurat sauen da, men saueskinnet :)


Saueskinnet ble vasket i maskin på ullvask med vaskemiddel for ull,
og med skyllemiddel i skyllevannet...


Som dere kan se på bildet, så tovet ulla seg sammen til små ullballer,
og hele saueskinnet såg ut som det var klar for bosset.


Etter tips på instagram, 
gikk jeg igang med gjennopplivingen :)))

Jeg rev og slet fra hverandre alle disse sammentovede knutene, 
før jeg børstet det med en hundebørste.

 Tror det tok bortimot to timer med børsting, og armene mine var helt ødelagt etterpå...


Skinnet er langt fra slik det såg ut før vask,
men nå kan det hvertfall brukes i stede for å havne på søppeldynga.


Jeg anbefaler IKKE at du prøver deg på samme fiasko som meg.
Har forstått det sånn, 
at et ekte saueskin IKKE skal vaskes i maskin.
Da er det bedre å kontakte et renseri, og levere det til rens, eller få noen tips
ang hva du kan gjøre om uhellet er ute og skinnet bør rengjøres.


Buddy (hunden) hadde tisset på dette,
så derfor havnet det fort og gale i vaskemaskinen her hos meg.

Vaskemaskine stoppet å gå under sentrifugering, 
da skinnet ble blytungt under vask.

Mitt råd er:

IKKE VASK SAUESKINN I VASKEMASKINEN !!!

-------------------------------------------------


Klem Heidi


2 kommentarer:

  1. HEI:)
    OY DET BLE LITT AV EN JOBB PÅ DEG
    MEN SÅ BLE DET FLOTT
    TIL SLUTT DA
    NYT DAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Glad jeg leste dette nå. Hadde tenkt å vaske to skinn nå. Får finne en annen metode da. Takk for tips,
    Klemz

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ