mandag 16. april 2012

En hage ut av vinterdvale...

Sol
 Litt skyer  
En del vind
 Iskald temperatur

Men hagen er på vei ut av vinterdvalen, endelig !!! 


Jeg tok kameraer med meg ut i hagen i dag for å se hvordan det står til der ute.
Deilig var det å se at mitt japanske hjertetre, lerketre, plommetre 
og rosetre er i stor forandring...


Ugresset er ikke noe dårligere stilt, her er det både knopper og full blomstring.


Så var det noen steder der det er stor forbedrings potensiale :)


Vårlyngen svikter aldri der den strutter av energi i nydelig farge !!


Gleder meg til jeg kan få ned litt nye planter her ute, 
og en plante som garantert skal prøves her hos meg, er peoner !!!
Peoner i helt lyse duse rosatoner :)


Har du sjekket hvordan det står til ute hos deg ??
Og har du en plante du har planer om å tilføye din hage i år ??


Er det ikke en deilig tid vi går inn i nå :)))

Just Love It !!



9 kommentarer:

  1. Herlige bilder, og en herlig tid vi går i møte;) Det spirer og gror både her og der hos meg også;)

    SvarSlett
  2. NydeligFlotte Bilder!!!!
    Jeg har også vært ute i hagen og tatt bilder i dag!
    Ha en fin mandagskveld!!

    SvarSlett
  3. Finnes ikke noe bedre årstid enn våren. Alt våkner til live igjen og ting skjer veldig fort i hagen. Ugress er vel det som kommer først, ja!

    Har mange planer i år også, men vi får nå se hva det blir til.

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  4. Deilig å se våren er her - da vet jeg sommeren er nærmere! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Såå nydelige bilder! Skikkelig vårstemning :)

    Her har regnet pøst ned i hele dag, men håper vårsola kommer tilbake snart og får frem litt mer knopper og vår :)

    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  6. Såå nydelige bilder! Skikkelig vårstemning :)

    Her har regnet pøst ned i hele dag, men håper vårsola kommer tilbake snart og får frem litt mer knopper og vår :)

    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  7. Her var det vårstemning ja, og nydelige bilder! Her hos oss har vi et nydelig vær men i kaldeste laget. Så her er hageaktiviteter satt litt på vent i påvente av litt høgere temperaturer.

    Ha en fin kveld videre.
    Klem

    SvarSlett
  8. De herligste vårbilder du viser her.
    Deilig å se hvordan knopper brister..men her er det ikke noen varme,så det går veldig sent.
    Men ugresset det ser ut til å klare seg godt i kjølen.
    Klemmer

    SvarSlett
  9. Herlige vårbilder! Min hage ser bare bedregelig ut :-( Får se hva vi rekker i år, med skifting av tak, grusing av oppkjørsel og ikke minst en fødsel sånn midt inni der!

    Jepp, skal legge ut oppskrift på kaken etterhvert - må bare komme meg igjen etter søndagen, haha!

    Herlig tirsdag til deg!

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ