mandag 10. august 2015

DIY: SPISEBORD 3:3

Da kom endelig anledningen jeg har ventet lenge på,
nemlig ferdigstille spisebordet mitt :)

Lørdag gikk med til pussing, pussing og atter litt pussing :)

Innkjøp av ny pussemaskin måtte til
da den gamle takket for seg i prosessen :)



Bordet ble flyttet inn igjen etter en omgang med støvsugeren.
Jeg tørket over hele bordet med en fuktig klut, og lot det stå til jeg var sikker på det var tørt.


På bordplaten klarte jeg til slutt å bestemme meg for hva jeg ville gå for ang farge.
Jeg landet på Jotun sin Lady Interiørbeis, med fargen Værbitt tre.


Jeg syns den ble himla mørk i det jeg begynte å stryke den på med svamp,
men etterhvert som den tørket, ble jeg mer og mer fornøyd :)


På understellet vurderte jeg både svart og hvitt,
og valget landet på svart, og jeg angrer slettes ikke på det...

Jeg ble kjempefornøyd med det maskuline uttrykket, og det falt i smak hos mannen.
Han skal jo leve med dette han også :)))

Her brukte jeg også Interiørbeisen Lady fra Jotun,
med navnet Kullsort !!


Den svarte lampeskjermen fra IKEA ble hengt opp.

Den lager så fint mønster både i tak, på veggen og på bordplaten
når mørket kommer.

Jeg har brukt både ledning og lyspære fra Clas Ohlson.


Bordet ble innviet med god frokost i dag :)

Siste finish på bordplaten blir enten lakk eller voks...

Endelig er det ferdig og endelig fikk jeg et bord som er stort og solid :)

Finner du ikke bordet du er på jakt etter,
så nøl ikke med å lage et selv.

Det er kjempegøy !!

-----------------------------------------

Klem Heidi

2 kommentarer:

  1. Så fint bord ☺hvilken tresort har du brukt ? Husker du ca pris for materialer ?

    SvarSlett
  2. Så fint bord ☺hvilken tresort har du brukt ? Husker du ca pris for materialer ?

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ