søndag 9. november 2014

STOLT EIER AV "snøball" LAGET AV NORVALD HEMRE


NORVALD HEMRE
 
Det er utrykket som bestemmer hvilke leire og hvilke brenning jeg velger. 
Jeg kan ofte bruke mye tid og krefter på å få «kontroll» over leiren. 
Jeg jobber ofte ekspresivt med leiren, som krever energi og konsentrasjon. 
Jeg har ofte en ide og et utrykk jeg vil ha frem, 
men må eksperimentere mye for å få frem det resultat jeg ønsker.


I 1999 gikk han på Bergen Kunsthøgskole 
og tok hovedfag med SPOR I LEIRE som tema. 
Han hadde behov for nye impulser, og å utforske materialet enda mer. 
Det var der han utviklet teknikken hvor han «støper» arbeidet rundt ballonger. 
Han dypper ballongene i flytende porselensleire, som blir som krem når den er våt. 
Leiren krymper når den tørker. 
Derfor må luften i ballongene slippes gradvis ut etter hvert som leiren tørker. 
Teknikken gav nye former som igjen gav nye ideer, 
til nye konseptuelle utrykk. 
 
Fantastisk nydelig arbeid !!

 
Bare et utvalg av hans arbeid presenterers på nettsiden norvaldhemre.no
Noe arbeid er eldre arbeid som han ikke produserer lenger, 
men de viser en del av hans historie som han fremdeles er stolt av i dag. 
Noe av arbeidet er i full produksjon. 
Han har ikke noe nettsalg da hvert arbeide er unikt, 
 men ta gjerne kontakt på hans 
epost keramikk@norvaldhemre.no eller mobil +47 416 50 059

Norvald Hemre. 
Stølsvegen 9A 
5260 Indre Arna

 Ta gjerne turen til hans verkstedsutsalg i Indre Arna, 
et par mil utenfor Bergen. 
Er han ikke på verkstedet, er han for det meste bare noen tastetrykk unna.


Han lager disse nydelige snøballene, men også nydelige vaser, krus, fat ol.
Da jeg var så heldig å få et kunstverk fra denne kunstneren av klubbdamene på fredag,
så måtte jeg bare lage et litt mer innholdsrikt innlegg.



Her ser dere min SNØBALL med og uten lys !!
Nydelig.

TUSEN HJERTELIG TAKK FOR KUNST FRA LOKAL KUNSTNER !!





1 kommentar:

Takk for at du tittet innom ღ