tirsdag 30. september 2014

DIY - SOFABORD 2:2

Med nytt ferdig sammenskrudd hjemmelaget sofabord, 
følger pussing av kanter og hele bordplaten...
Jeg var kjempeheldig med været i går, 
så da sto jeg ute og fikk pusset begge mine sofabord (det straffer seg i dag)


Ang fargevalget jeg landet på,
så var det fargen på denne værbitte plankebiten
 som ble det avgjørende valget...


Og interiørbeisen VÆRBITT TRE fra LADY
er så og si helt identisk med treplanken som er blitt herjet med 
over lang tid i  mye vær og vind...


Jeg brukte svamp, og jeg smurte inn en og en planke.
Det er viktig å jobbe hurtig og ha jevn bevegelse, for å få et jevnt resultat.
Beisen trekker utrolig fort inn.
Har lakket bordflaten så den tåler at noe blir sølt på den,
uten at det trekker inn i treverket.


Jeg har beiset alle kroker og flater på mitt bord.
Her ser du også hvordan bordet er skrudd sammen og avstivet med både lekter og vinkler.


Jeg er kjempefornøyd med bordet,
og spesielt med mål som passer vår sofa best (2 stk x 90 cm x 80 cm)
med eller uten sjeselong :)


Går du med planer om å lage deg et solid enkelt bord,
så er det bare å sette igang  !!




2 kommentarer:

  1. Det ble rett og slett knalltøft!:)
    Jeg beiset stuegulvet på hytta tidligere i år med værbitt tre:)) Og den er superduper flott:)
    Ha en fin dag!
    Klem fra janne

    SvarSlett
  2. Så fint bordet ble:) hvilke type/merke lakk brukte du?
    -Linda-

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ