torsdag 6. desember 2012

DIY: Juletre av hønsenetting !!

I kveld har jeg laget meg et juletre som ikke drysser, ikke trenger det vann
og ikke tar det så stor plass heller :)))


Jeg ble skikkelig inspirert av Janne med bloggen "Jannes Kreative Verden" i dag
da hun viste et nydelig "juletre" hun har laget av hønsenetting :))


Idèen ble plantet i mitt hode umiddelbart, for hønsenetting hadde også jeg i hus :)))


Som pynt hadde jeg en ledig lyslenke, trekuler, tinnannheng med julemotiv
sølvtråd og noen sølvfugler med fjær som stjert :)


Det stakk litt da jeg klippet og bøyde til hønsenettingen, men det gikk bra :)))
Jeg "sydde" treet sammen med en tynn sølvstreng.
Så knep jeg litt rundt her og der for å få formen på det slik jeg ønsket.
og til slutt pyntet jeg det med det jeg hadde for hånd :)))
Og høyt i toppen er det ikke noe blank stjerne,
men en hjemmelaget stjerne av grener :)
 
 
Da bollen med stett fra Kid sto tom,
valgte jeg å bruke den som
"juletrefot"
:)))

Det er faktisk enda finere i virkeligheten enn på bildet !!
Jeg bare digger det,
og jammen likte
mannen det
også
:)))


9 kommentarer:

  1. Så vakkert!!!!
    Ble nesten bergtatt av dette jeg.

    Her er det et juletre ute...men vi har et hvitt på hytten i år :)
    Ble fornøyd med det!

    Ha en flott kveld og helg :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Oj! Det var utrolig flott!! Kanskje jeg skal finne fram litt hønsenetting jeg også? Takk for inspirasjonen iallefall!

    SvarSlett
  3. Det var veldig fint! Syns du skal vere stolt!!

    Jentene mine har vore på juleverkstad i dag, å dei hadde laga nokon søte tre til meg. Kanskje eg skal vise bilde av dei i morgon?!

    Nina

    SvarSlett
  4. Ååå, så utrolig nydelig det var :) Veldig kreativt og bollen fra Kid passet perfekt som juletrefot ! Ha en fin adventshelg :)
    Klem

    SvarSlett
  5. Det ble så utrolig stilig altså, knallfint :) Jeg er imponert over dere :)
    Ha en fortryllende fin dag videre :)
    Klem Laila

    SvarSlett
  6. Tusen takk for kommentar :) (og takk for hintet, det har jeg faktisk ikke tenkt over at de ikke ser)
    Jeg har brukt LED lysslynge fra Plantasjen og Europris, batteridrevet. Begge gir det hvite lyset vi liker ;)Koster ikke mere enn 29.90,- og det er 10 eller 15 lys på dem. Perfekt til Happylights (finnes sikkert de med flere lys også, men jeg syns det holder)
    Kjekt at det er med batteri, da er de litt mere mobile for hvor man skal plassere dem også. Skal lage meg en slynge for å ha på spisebordet.
    Garnet jeg har brukt på de på bildet er Baby Merino fra Nille, har prøvd litt tykkere garn og det ikke fullt så pent syns jeg. Har kjøpt det som jeg tror heter Thea eller noe sånt på Europris nå, tror det fungerer like fint.
    Men man kan vel bruke omtrent alt altså.
    Tror det blir stilig med hamptråd også ;)

    Jeg må si jeg tenker mye på dette juletreet ditt og har sååå lyst til å prøve meg på det. Men jeg har kun eldgammel høsenetting som sto her når vi kjøpte huset, tror det er så porøst og hardt at det er vanskelig å jobbe med. Hvor du kjøper hønsenettingen?
    Det er rett og slett vakkert og et utrolig blikkfang :)

    Takk igjen for kommentar inne hos meg, setter utrolig stor pris på det :)
    Klemmer fra Laila

    SvarSlett
  7. Superfint ble det;)
    Likte det veldig godt!
    Endelig helg nå, det skal bli deilig, ønsker deg en strålende fredag;)
    Klemmer;)

    SvarSlett
  8. Så tøft...det var kreativt.:))

    Ja sant det, vi får ta det i riktig rekkefølge..først jul..så sommer..Men vi hadde prøvejul
    i høstferien...på gøy med ferievenner vi ikke ser på denne tiden av året...:)

    Ja hvordan er det fatet hengt opp...? skal høre med han som har gjort det..begynte å forklare
    men da hørtes jeg mer klønete ut enn jeg føler meg..))

    God helg..

    kommer innom deg med svar.:)

    SvarSlett
  9. Nå har jeg kost meg med masse nydelige og koselige bilder! Her var det masse juleinspirasjon
    å hente :)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ