tirsdag 18. februar 2014

Tekopp, selbuvotter og litt personlig...

I dag har vi helt utrolig fint vær her på Vestlandet...
Det er frost på bakken og solen skinner fra skyfri himmel.


Da jeg skulle ut for å lufte Buddy,
tok jeg med kameraet og en kopp te til meg selv og en denta stix til Buddy :)


Buddy ble opptatt med sin greie 
og jeg klarte å knipse noen få bilder tross den forbaskade ryggen :)))


Selbuvottene mine, har min tante strikket.
Jeg og mannen fikk hver vårt par til jul i 2012, og jeg digger de !!


Det varte ikke så lenge, 
men det var utrolig deilig å kjenne den friske luften og varmen fra solen


Litt personlig
Etter klubb forrige torsdag, vennefest på lørdag og vond rygg på 4. dagen,
så er jeg sååå utrolig sliten... 
Det er så mye jeg gjerne skulle vært med på og så mye jeg gjerne skulle tatt initiative til,
men når en vet hviken straff en får i ettertid, så frister det ikke mye.
Både jeg og mannen skulle ta toget østover på fredag for å hente ny bil,
men jeg holder meg hjemme...
Jeg må lade opp til den årlige turen til Geilo første uken i mars,
med våres barn og svigerbarn (barnebarna blir ikke med i år)
Jeg vet hvordan det blir i dager og kanskje uker etter den turen,
men ville aldri vært den foruten.
 Jeg sliter med Fibromyalgi, wiplash og kroniske betennelser i kroppen...
Jeg gjør ting når kroppen min tillater det og 
ingen ting når kroppen sier stopp !!
Det er slitsomt når folk spør hvordan det går uten egentlig å bry seg,
 for det eneste ønsket de har, er å prate om seg selv...
 Jeg har vært helt frisk og vet hvordan det er !!
Å være sliten som frisk er langt fra det å være sliten med fibromyalgi !!
Mitt råd:
Kjenner du noen som er syk, så ikke spør hvordan det går
om du ikke har interesse av å høre svaret...
 Du blir avslørt fortere enn du aner !!


 Klemmer fra meg
Heidi


4 kommentarer:

  1. Ja tenk om folk hadde forstått forskjellen mellom sliten som frisk og sliten med fibromyalgi!! Håper du får roet ned, så kroppen kommer seg igjen. For min del hjelper det noen ganger litt på psyken om ikke annet, med slike flotte solskinnsdager! Hørtes veldig koselig ut med familietur. Og kjempefine selbuvotter. Det ønsker jeg meg også:-) Ha en fin uke:-)

    SvarSlett
  2. Så herlig med sol og frisk luft,så godt å kjenne på at dagene er lengre lyse og,går rett vei:)
    Ønsker deg massevis god bedring,eg trur at folk egentlig ikkje skjønner eller som du seier vil skjønne korleis det er å ha det.
    Eg har full uførepensjon og klarer å jobbe litt utenom men å forklare folk korfor eg har det har eg gitt opp,kun til dei som eg veit skjønner det og som kanskje opplever og har opplevd det samme.
    Me burde bli flinkere til å lytte og virkelig sette oss inn korleis andre har det,ikkje alltid lett men så godt for den andre personen når ein blir tatt på alvor og ein er virkelig interessert:)

    God klem til deg❤️

    SvarSlett
  3. Hei på deg,
    tusen takk for koselig bursdagshilsen inne hos meg *smiler*

    ♥ så herlig at du deler og er ærlig i dag! Jeg er så enig med deg, spør om du har tid og lyst til å lytte!
    jeg heier på deg som lytter til egen kropp :)

    Ønsker deg en finfin onsdag,
    jeg kjenner det skal bli godt med helg allerede, haha!

    klem
    -Maia

    SvarSlett
  4. Hei, først vil jeg si at jeg synes du hadde spesielt fine bilder i dag - jeg fikk en gladfølelse av de.
    Det er dessverre ofte slik at man ikke så lett blir tatt på alvor når en "sykdom" ikke er synlig utenpå... bra du tar det opp her. Jeg heier på deg jeg også ♥ Håper turen i mars blir positiv.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ