mandag 21. mai 2012

Utfordring: Vis meg ditt Kamera

Maia med bloggen Fabelaktig
har en utfordring på gang... Vis meg ditt kamera !!



Vet ikke helt når min interesse for foto startet, 
men den er blitt mer og mer fremtredende etter hvert som årene går. Jeg har hatt en hel del kompakt kameraer opp igjennom årene, men først når speilreflekskameraet ble kjøpt,
ble det riktig gøy å ta bilder :))

For ca 5 år siden, ble jeg eier av mitt førstespeilreflekskamera
Jeg kjøpte meg et CANON EOS 450D etter utallige misslykkede bilder med kompaktkamera, og med utrolig dårlig bildekvalitet !!


Jeg liker at bildene jeg tar,
er tilnærmet lik det jeg ser i "glassruta" mi når jeg knipser :)))

Tror det ble mer viktig for meg med skikkelig billedkvalitet 
da jeg ble farmor og ville forstørre opp bilder i plakatstørrelser av disse skjønningene...

 Bildet er tatt med min iPhone

I dag har jeg et CANON EOS 500D + 2 ekstra objekter.
Tamron af 90mm f/2.8 macro.
Tamron af 70-300 1.4-5,6 tele-macro.

Jeg ønsker meg et vidvinkel- og et portrett objekt og selvfølgelig et skikkelig stativ... Får aldri nok :)))

Som du sikkert vet, så er ikke dette akkurat en billig hobby,
men guri så gøy det er å ta bilder :))

Med dyrt kamera må en jo også ha noe å bære kamera og objekter i,
så her i forrige mnd ble denne herligheten min :)

Kelly Moore Black Classic

Har et ønske om å ta meg et fotokurs, for alt jeg gjør
er selvlært...
Jeg snakker ikke fotospråket, for det skjønner jeg ikke :)))


Skulle jo lært meg Photoshop, men klarer meg egentlig med PhotoScape :)))


I REALY AM :)))

Se flere bidrag hos herlige Maia HER

Klem Heidi







1 kommentar:

Takk for at du tittet innom ღ