fredag 2. desember 2011

Forandring fryder

ADVENTLYS I VINDUET OG
OMMØBLERING

Vi har bodd her i dette huset nå i 1 år og 5 mnd
Allerede da vi var på visning, reagerte jeg på den lille stuen som var her
(Ikke rart det når en har hatt stue på over 50 kvadrat med stort spisebord og to salonger)
 Alle andre rom er ganske bra størrelse på, bare ikke stuen

Jeg er hjemmeværende, å når du går hjemme hver dag og ser på hvordan du ønsker å ha det
så dukker det opp litt ideèr iblandt :))
Og ideène har det ikke manglet på, men det skal jo være gjennomførbart og da :))

Yngste gutten vår bor hjemme enda, og planen er å flytte opp i 2. etg når han flytter ut
og at veggen mellom stuen og vårt soverom blir fjernet
Vi vil da å få en liten vinkel i stua og nesten 20 kvadratmeter ekstra :)))

Stuen har ingen ommøblerings muligheter, da den er lang og smal...
Men idag fikk jeg plutselig en idè som måtte prøves :)))
Dette har faktisk ikke streifet mine tanker
i det heletatt...

Da jeg enda ikke skal ta så tunge løft, ble det litt mas på "ungdommen" som bor hjemme enda
og det eneste han sa var: "Att du gidder" ?
 Klart jeg gidder 
når jeg får hjelp i tillegg :))))

  FØR
 Har aldri likt å ha sofaen fremfor dette vinduet
ETTER

 Det små bordet som har stått oppe i høyre hjørne
er nå flyttet bort under vinduet
Sofaene står nå rett ovenfor en annen, og er trekt litt nærmere kjøkkenet,
for å få plass til hver vår go'stol :))

Dette blir en koselig plass når jeg og min kjære skal ha en kopp kaffe etter middag
eller et glass rødvin en lørdagskveld :)


Dette blir nok far's krok :)


Og dette blir mor's :))


Ble såå fornøyd med denne lille forandringen !!
Da vinduet var vasket og lyskulen, adventstaken og hvite blondegardiner  var på plass
 ble det prikken over i'en for meg i dag :))


Hva syns dere ??


Når jeg nå sitter i kroken min med pc'en på fanget
må jeg si jeg er fornøyd med dagen's forandring, og jeg gleder meg allerede
til å sitte her i morgen kveld med litt rødt i glasset
og min kjære i nabokroken :))


Jeg har innviet mitt nye julekrus fra Kremmerhuset i dag :))
Elsker den nydelige gråfargen !!

Ser plutselig at klokken har passert midnatt for lengst
så alt dette jeg viser her
gjorde jeg faktisk 
i går :))

Ha en fortryllende god natt !!

Jeg håper at "Tanta til Berit" har reist videre, så det går ann å få sove
uten å lure på om huset står eller om vinden tar det med seg :))

Klem Heidi



4 kommentarer:

  1. Ja, dette ble veldig fint!!! Kjempe koselig og dere får nok mange hyggelige stunder i kroken deres=)!

    Ha en herlig helg!
    Klemmer!

    SvarSlett
  2. Det ble fint, har selv to sånne kosekroker :-)
    Go helg!!
    Klem i fra Line

    SvarSlett
  3. Utrolig flott det ble... gjør seg med litt lysere farger på veggene.... og møblene dine var kjempefine..

    ha en fin helg 0))

    Kerstin

    SvarSlett
  4. Heia Heidi :)
    Ble kjempefint i kosekroken din, syns det er så fint når man kan ha sofaene ovenfor hverandre å det passet veldig godt hos deg :)
    Er jo veldig greit med plass til flere å så er det jo så gøy med litt forandringer :))

    Ønsker deg ei fin helg
    Klem Mette :))

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ