søndag 12. januar 2014

Søndag 12.01.2014

Hei hopp i en søndagskropp !!
Jeg er ikke fult så spretten som det høres ut, men men :)))


 Grønn glede og litt om bilder på blogger her i bloggverden :)))


Grønn glede for meg kommer rett over nyttår når julen er ryddet ut, 
solen har snudd og våren er rett rundt hjørnet :)))


 Foto er hele året, lyse dager MÅ benyttes :)))
Speilrefleksen ble hentet frem i dag og jeg fikk knipset noen bilder :)
Bittelitt snø på bakkene og fotolyset var tilbake :)))
Da snakker vi lykke for en fotoelsker !!


For lykken må være å slippe å redigere mørke bilder 
som da blir så utrolig stygge og kornete...


Jeg kan godt være ærlig når det gjelder bilder på bloggene her inne...
Jeg leser ikke engang teksten på innlegg med mørke, 
dårlige bilder... Sær jeg ?? Ja kanskje...


Selvfølgelig skjønner jeg at ikke alle har som mål å vise best mulig bilder,
men for all del, la de bildene du VIL VISE være lyse og klare
 sånn at en hvertfall kan se det som er ment å vise frem...


Førsteinntrykket når en titter innom en blogg, ER faktisk bildene.
Så tenk deg om neste gang du legger ved et bilde...

Det finnes mange gratisprogrammer en kan laste ned, 
for det handler ikke om å måtte innvestere i nytt dyrt fancy utstyr...
Benytt deg av det du har tilgjengelig gratis på nettet,
det hjelper deg langt på vei :)

PhotoScape og Picase er to gratisprogrammer som er lett å lære seg !!

Klemmer fra meg
Heidi

3 kommentarer:

  1. Hei Heidi :)
    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg ღ
    Det varmer skal du vite - og det er kjekt å være
    tilbake her i blogglandia :) Strever jeg også med å
    få fine bilder når det er så mørkt - gleder meg stort
    over at vi går en lysere tid i møte ღ Her i nord er det
    ikke mange timene med dagslys, og når det er regn
    eller overkyet så er det overhode ikke dagslys!
    Veldig frustrerende å ta bilder og en mister nesten
    gleden og inspirasjonen av mindre... Flotte bilder her
    hos deg ღ Håper du har det bare bra, og så ønsker
    jeg deg en fortsatt fin søndag... Klem fra Mette :)

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    For en flott blogg du har med fine bilder og inspirasjon! Fant deg i går på mitt dypdykk her i bloggverden. Falt for dine bilder - sant som du sier, det er det første man ser på. Så fin den grønne planten er - vårlige følelser.

    Ha en fin kveld!

    Tine

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder du tar. Du har i alle fall fått frem det rette lyset. Det er jammen ikke lett i disse mørke tider med masse regn. Men i dag kom solen:) Jeg er så enig med deg.
    Ønsker deg en god uke.

    klem fra Hjørdis

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ