tirsdag 1. oktober 2013

Jeg kom tilbake...

Hei kjære lesere !!

Det har ikke blitt all verden med blogginnlegg fra meg den siste tiden
men jeg håper høsten bidrar til mer aktivitet :)

Takk til alle dere som trofast har tittet innom !!
Dere er gull verd skal dere vite :)


Som dere allerede vet,
så har jeg vært to uker på Kreta denne måneden.
En herlig og innholdsrik tur med søster, svoger og tante M.


Vi hadde leiebil i tre dager, 
og da er det lett å komme seg til steder en kunne tenke seg og besøke.


Mitt ønske ble Bali.
Et lite sted som faktisk ikke har forandret seg på 16 år.


En liten fiskerlandsby med få butikker og små herlige spisesteder.
Et sted jeg og min mann var en hel uke for ca 16 år siden.
Den uken min kjære bestemor døde :(


Uken som ble litt annerledes enn den var tenkt...
For allerede dagen etter vi kom ned her, fikk jeg den vonde telefonen.
Telefonen fra min mor som fortalte at min bestemor sovnet stille inn 18. juli 1997.


Jeg var forberedt, men slike ting kommer ubeleilig uansett.
Det ble en rar, men god uke selv om dette skjedde. Jeg fikk prate og gråte
ut min fustrasjon med min kjære som var en god støttespiller.


Opp og på toppen av disse trappene låg det en restaurant med navnet VALENTINO
Her spiste vi vårt beste måltid noen gang...
Vi har pratet om dette måltidet mer enn en gang, og mange ganger
har vi snakket om å reise tilbake :)
Jeg kom tilbake, men uten min mann, 
så han må ta til takke med bildene og mine inntrykk.


VALENTINO eksisterer ikke her oppe i høyden lenger.
Her er det blitt privat bolig, men med muligheter for å leie rom.
Valentino restauranten, er flyttet ned ved stranden.
På det øverste bildet, ligger den ca midt i bildet.


Her under dette treet,
har jeg hatt måltider jeg aldri kommer til å glemme.
Måltid med min kjære som støttet meg i sorgen ved tapet av min skjønneste bestemor.
Herfra såg vi når fiskebåtene la fra kai i mørket,
og at lysene fra båtene forsvant ut på havet.


På dette hjørnet, spiste vi vår lunsj hver dag.
Det var Club Sandwich og en kald Mythos sånn midt på dagen, hver dag :)))


Tror søren meg det er de samme møblene nå, som den gang i 1997 :)
Det var her nede jeg smakte min aller første iskaffe :)))


På denne juvel butikken, kjøpte jeg meg en gullring som 
skulle bli et minne fra denne turen.
Desverre er ringen som var formet som to delfiner, borte vekk.


Det var både godt og litt rart å være her igjen,
og aller helst skulle jeg vært her med min kjære, men jeg kom tilbake !!

Klemmer fra meg
Heidi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom ღ