torsdag 15. august 2013

Værsågod sitt ned

Da kjøkkenplanleggingen startet, 
var jeg veldig klar på at jeg ville ha kjøkkenøy.


En kjøkkenøy som kan brukes til koltbord, en kjøkkenøy til å bake på og en kjøkkenøy min mann og jeg kan sitte rundt  å spise frokost og middag i hverdagen.

Kjøkkeøy ble det, og vi angrer ikke på at vi gikk for denne løsningen  :)

Endelig er det koselig å sitte på kjøkkenet å spise frokost aleine i hverdagen :) Og til middag, ja da sitter vi begge her og dingler med beina :))) 
Sååå koselig atte :)))


Stolene vi gikk for, er denne robuste barstolen fra Ikea som heter
HENRIKSDAL i brun/sort skinn.

Den kan kjøpes trekk til i flere farger, og siden de har trekket i rødt, 
så vet jeg hvilke fargeklatt jeg skal ha på kjøkkenet til jul :)))
De er kjempegode å sitte på og så er de fine å se på, 
og det er jo selvfølgelig viktig på et nytt kjøkken :))) 

Når vi får montert den nye benkeplaten på kjøkkenøyen, 
blir ikke sitteplassene på enden, men midt på øyen da den nye er 20 cm lengre.
Det kommer nok innlegg med bilde når så langt kommer, 
men det er litt arbeid å demontere den vi allerede har, 
så mannen utsetter prosjektet litt føler jeg :))) 
Vi får se om det blir gjort til helgen igjen, 
pluss å få opp sprossene på de nye kjøkkenvinduene... 
Det og er blitt utsatt skjønner dere :)))

Jaja, det blir nok orden på det til slutt skal dere se :)


I dag har jeg virkelig hatt ånden over meg :) 
Hele stuetaket mitt er endelig blitt hvitt :)))
Med ett strøk grunning, ble stuen så lys og fin i dag :))) 
For en forskjell og så utrolig deilig å ikke ha dette mørke trehvite taket som stjeler alt lys !!

Nå er klokken blitt alt for mye, så jeg får bare løpe i seng :)
Jeg er kjempetrøtt, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har lagt meg for lengesiden :)))


Nattaklemmer fra meg
Heidi


3 kommentarer:

  1. Så kjempeflott det har blitt og så masse dere har gjort,kjekkt med ei kjøkkenøy til p sitte ved når ein spiser og slikt!
    Nyt dagen:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Kjøkkenøy er både fint og praktisk. Kjøkkenet ditt er blitt superflott. Det er fantastisk å kunne glede seg over planlagte og gjennomførte prosjekter, og kjenne at det ble like bra, om ikke enda litt bedre enn en tenkte på forhånd. :-)

    SvarSlett
  3. Det ser ut som om du har fått deg ett fantastisk kjøkken :) Vi skal også pusse opp kjøkkenet og kjøkkenøy står ganske høyt på ønskelisten!!

    Ha en fin kveld!
    Nina.

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ