mandag 14. mai 2012

Shopping i gamlebyen... NOT

Det er første gang jeg har passert så mange butikker som i "Gamle Rhodos By"
uten å kjøpe en eneste ting !!


Jeg har vært i mange land og gått gjennom mange handlegater,
men jeg har aldri opplevd maken til
det jeg gjorde på Rhodos
forrige uke...

  
Det var rett og slett ubehagelig å gå gjennom Gamlebyen...
 Butikkeierene tok tak i armen for å holde deg igjen, for å få deg inn i butikken..
Takket du nei til Ozo eller annet de tilbø, var en uhøflig...


  Herlige pyntede balkonger :))

 Jeg elsker å titte inn i disse små overfylte butikkene,
men her gikk jeg bare rett forbi nesten uten å registrere hva de solgte..


 Jeg knipset litt,
så det er artig å se på bildene hva de egentlig solgte :)


Jeg hadde garantert shoppet og lagt fra meg litt valutta,
hadde jeg fått mulighet å se på varene uten å ha en greker hengene i armene mine !!


 Jeg liker ikke å overse mennesker eller være uhøflig,
men denne gangen hadde jeg ingen mulighet å gjennomføre min egen væremåte..


Herlige små fortaus restauranter med nydelige blomster !!
 Jeg synes tyrkerene var pågående i sommer da jeg var der to uker med min datter,
men denne turen innom Gamlebyen på Rhodos, tok kaka...


Det var utrolig mye fint en kunne tatt bilder av,
og utrolig nok har jeg knipset litt  tross tempoet jeg hadde gjennom de trange gatene :)))


Skulle gitt mye for å fått denne herligheten med meg hjem... Sukk !!

Det er trist og se desperasjonen disse grekerne har ang den økonomiske krisen de er gjennom !!
Kanskje de hadde fått flere handlende, hadde de skjønt at de
ikke må være så pågående...

Nå har jeg opplevd gamlebyen,
og jeg tror, med den erfaringen jeg fikk, at det neppe blir et nytt besøk der...


Jeg respekterer andres væremåte og tradisjoner, dere må ikke tro noe annet...
Men noen grenser er for meg, å gå litt for langt...


I gatene inne i Ixia, var det helt noe annet :)))
Der var det gjestfrie mennesker som slettes ikke var pågående på noen måte !!
En plass jeg virkelig kan anbefale dere å besøke :)


Klem Heidi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom ღ