torsdag 5. januar 2012

En av mine favoritter og litt Photoscape tips

Hva kan være bedre enn å være på "rett side" av jul og nyttår !!
For hver dag som går blir det lysere, og jeg merker det allerede å det er herlig :)
Sola skal varme oss mer og mer, og vise oss alle at vinduene våres trenger et vask :)
For min del behøver ikke sola vise meg det da :))
Gresset skal bli grønnere og alt skal spire og gro !!
JA... Jeg er et vår menneske 
og jeg lengter mot den 
:))


En av mine favoritter nå er denne vakre Hortensia'en som finnes i mange vakre farger !!


Jeg har desverre en tendens til "å ta livet" av denne planten . . .
Ikke med vilje, for all del, men fordi jeg glemmer helt å gi den vann !!
Har bestemt meg for å prøve alt jeg kan med "å holde liv i" årets første, så får vi se 
hvor lenge det holder :))


På dette bildet har jeg selve blomsten i fokus og farge
Området rundt er dusere, uten farge og i sort/hvitt.
Alt gjort i PhotoScape !!

Dette har jeg gjort

*Trykk på bildet du vil redigere helt til venstre i bildet
*Trykk så på klammen det står Bilde(bilde-objekt-beskjær-tool) nede til venstre
Rediger bildet slik du ønsker det enten du får det lysere, mørkere eller skarpere
eller hva du enn måtte ønske.
  *Trykk så på filter (da kommer det frem en rullegardin)
*Trykk på område (ut av fokus) (ligger som nr 4 fra toppen i rullegardinen)
*Trykk deretter på gråtone i ny rullegardin (nr 4 fra toppen)
Og så velger du størrelse på området du vil beholde farge på, nederst i vinduet.
Du vil se at det vises et gult kryss på bildet ditt, og det indikerer midten på området 
du vil beholde farge på. 
Når du har gjort forandringene du ønsker å ha, trykker du ok
Hviss du vil ha tekst på bildet, må det gjøres etter at du eventuelt har redusert størrelsen på bildet, uten kan du regne med at teksten ikke stemmer med bildet's størrelse.
For tekst trykk objekt etterfulgt av T og skriv inn ønsket tekst i ønsket skrift.
Hus på at du alltid kan angre på de valgene du har tatt enten trinn for trinn (angre)
eller alt (angre alt)
Da er det bare å begynne på nytt til det blir akkurat slik du ønsker det :)

Mange gøye muligheter her :)
Prøv deg frem...jeg er sikker på du finner noe du vil like !!

Håper dette var til nytte for deg som ønsker å bruke Photoscape redigeringsprogram
som kan lastes ned gratis HER 

LYKKE TIL !!



1 kommentar:

  1. Så koselig blogg du har. legger meg til og følger deg videre : )

    Ha ei superfin helg : )

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ