mandag 2. januar 2012

Å begrunne sine valg hjelper andre å forstå !!

 Vi starter alle med blanke ark, og veien blir til mens vi går !!
Noen ganger tar vi omveier for å behage andre...
Andre ganger tar vi strake veien for vi er så sikker i vår sak...

Er vi ikke heldige som er med på å skrive vår egen historie ???
At det kun er oss selv som bestemmer hva som skal få påvirke oss og i hvilken grad det skal 
kunne påvirke oss...??
 (bilde er lånt fra google)
Er vi ikke heldige som kan ta våres egne valg og stå for de valgene vi har tatt ??
At vi ikke trenger stå til rette for andre enn oss selv
når ting ikke gikk som forventet !?

Eller er det ikke sånn det er ??
Frykter vi å høre andre si sin mening ??
 Velger vi den letteste veien for å slippe å forklare oss ??

Jeg har tatt noen valg i livet mitt som har gått ut over flere enn meg selv...
Jeg har visst hvorfor jeg har tatt de valgene...
Og jeg hadde tatt de samme valgene om igjen om jeg måtte velge en gang til !!
En ting har jeg lært :
Ingen andre kan fortelle deg hva som kommer til å bli det beste for deg, 
det er kun du og deg selv som kan da det er du som befinner deg i situasjonen !!
Og en ting er sikkert
 Jeg hadde aldri vært der jeg er i dag
hadde det ikke vært for de valgene jeg har tatt :))
"Gjør du det du alltid har gjort, får du det du alltid har fått"
Livet mitt er helt topp og det skal det fortsette å være !!
 Jeg har en mann som har stilt opp for meg og støttet meg der jeg har hatt behov for det.
Jeg har en mann som har hørt på meg når alle andre har kommet med sine meninger i stede.
Jeg har en mann jeg alltid har kunnet regne med, og som støtter meg  
når jeg trenger det.
Og en mann som veileder meg hviss jeg er på villspor :) For det hender :)
Jeg har tre flotte barn som jeg elsker over alt på jord
og de har støttet meg i et valg jeg tok som kunne gått helt en annen vei !!
Åpenhet, ærlighet og respekt er tre viktige elementer....
Det er sånne ting som også barn forstår !!
 Å begrunne sine valg hjelper andre å forstå !! 


Noen ganger er det bare godt å skrive ned tanker som kommer 
og faktisk er det veldig deilig å få dem skrevet ned så du selv kan lese dem :)
(Lover at jeg ikke skal fylle bloggen min med sånne innlegg)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom ღ