torsdag 15. desember 2011

Litt jul i stua

Fibrotrollet har herjet i kroppen min siden søndag, 
og da det er en stund siden smertene har vært så kraftig, ble jeg helt satt ut !!! 
For de som ikke har fibromyalgi, er det vanskelig å forklare hvordan det føles.. 
Det nærmeste jeg kommer, må være følelsen av kraftig "tannverk" i hele kroppen :(
Skulle gjerne vært den foruten, men dette har jeg hatt i ca 10 år !!
NOK SUTTRING !!!

Litt jul i stua har det da blitt :)

Den store nissen her er fra Søstrene Grene

Jeg må innrømme at jeg er blitt HELT FORVIRRET når det gjelder julepynting...
Alle bildene dere viser her inne ang jul og julepynting, er bare så fint...
Fra det minimalistiske til litt mere julerødt i alle kroker :)
Og jeg liker nesten alt like godt :))


Jeg har sort skinnsofa, 3 og 2 seter pluss to sorte go'stoler i stuen...
Og som dere vet, stjeler det enormt mye lys med mørke møbler i en heller så liten stue :(
Jeg elsker sort, men angrer bitte litt på kjøpet av disse møblene...

(bra min mann ikke er i blogglandia og leser dette, for jeg fikk velge akkurat den sofaen jeg ville ha, 
og det var ikke den billigste kan en si :)))

Men i dag viser jeg fra den lyseste kroken min, så får sort være sort liksom :))

(Er ikke så fornøyd med  gulvet mitt heller da :(
Litt hjemmelaget julestæsj er på plass, men om det er her det står i morgen, det vet ikke jeg :))

Kurvstolen på bildet har jeg ute om sommeren på verandaen
men nå på vinterstid tar jeg den inn.
På bildet ser den virkelig skitten ut, men det må være for at den har vært brun og for at jeg ikke har malt den så nøye på "innsiden"...

Så til sommeren vet jeg hva jeg har å gjøre :)))
DIY stjerna mi, har fått litt nissepynt :)

 Min datter hadde denne puten på rommet sitt en gang, og merkelig nok har jeg tatt vare på trekket :)
Den er fra IKEA og har en kjempekvalitet...
På baksiden er det lyseblått med røde prikker, herlig stoff !!


 Nissen står vakt utenfor et av mine zinkhus...
Kanskje det er nissen som bor her ?
Ikke vet jeg :))


 Jeg fikk en plante hos min svigermor for mange år siden, og jeg husker jeg syns den lignet på et juletre i miniformat :)

På plantasjen dumpet jeg borti akkurat en sånn kjekkas igjen (den andre er jo dø for mange år siden)
 og jeg klarte ikke gå fra den :)

Treet/planten heter Araucaria

 Jeg har plassert den i en skål fre Kid og gitt den litt røde nisser som pynt :)
Håper jeg får glede av denne i lang tid fremmover !!

Vi skal passe lillefrøken og storefrøken i morgen, og som farmor er jeg så heldig å få lov
å hente de på skolen og i barnehagen :))
Ønsker dere en god natt og en riktig flott fredag i morgen :)





4 kommentarer:

  1. Så koselig det var hos deg :) Heldig de som har en så hærlig farmor! Og flinke du som nyter tiden med barnebarna dine. Jeg har 3 småtasser som ikke ser noe til sin farmor og bare bittelitt til mormor. Trist at de ikke engasjerer seg mer syns jeg..
    Supert at f-trollet har forlatt huset for denne gang og håper du da kan nyte førjulstiden bedre! Kos deg med ungene!

    SvarSlett
  2. Huff..ikke godt å slite med det nei..Mamma plages med det samme, så jeg vet at det ikke er barebare:/ Men god bedring:)

    Så fint du har pyntet på stua di! Rødt og fint. Har vært trollbundet av den hvite jula lenge jeg..så rent og vakkert..men selv så kommer jeg ikke unna det røde. Det MÅÅ være rødt til jul:D hehe ..Godt å kan koseseg med andres julepynting også da:)

    Klemmer til deg!

    SvarSlett
  3. Masse fine, røde detaljer!

    God bedring

    Klem beate

    SvarSlett
  4. Koselig julepyntet hus du har. Veldig fint med de røde detaljene.

    Håper formen din er bedre. Den hørtes ikke bra ut. Jeg føler med deg. Riktig, riktig god bedring!

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ