mandag 21. november 2011

DIY: Stjerne av bjørkekvister

I dag har jeg laget meg en stjerne av bjørkekvister som jeg har hatt stående ute en stund.
Meningen var å plukke flere kviste for å kunne lage et stort bjørke hjerte,
men det kan jeg gjøre en annen gang :)

Jeg kuttet hver kvist i passe størrelse (35 cm) 
Bandt sammen to og to kvister for så å binne de sammen igjen som en trekant
Fire trekanter laget jeg siden  hver kvist var så tynn
Så la jeg kvistene over hverandre og surret streng rundt for å holde kvistene sammen



Litt skeiv og litt skakk
men er det hjemmelaget så er det hjemmelaget :)))


Litt streng med perler på ble surret rundt mose før den ble festet til stjernen
Tre kongler og en stor hvit kule ble festet med streng,
og til slutt ble det knytt en sløyfe av bånd
med hjerter på :)


Ikke så julete i fargene, men dekorativ
Her kan en jo henge opp en liten nisse eller et rødt hjerte
når julen nærmer seg
 Jeg sprayet litt lakk med glitter på for å gjøre den litt blankere


Stjernen ender kanskje opp ute ved inngangspartiet mitt
men den skal få henge her inne en stund til
(i bloggende stund har nok stjernen fått en ny krok å henge på :))))




2 kommentarer:

  1. Så flott stjernen ble! Og ekstra fin med litt pynt på:-)

    SvarSlett
  2. Kjeeempefin! Skal nok ut å finne meg noen kvister jeg også:D lagde meg selv en hjertekrans i fjor..tenker søstrene mine skal få en liten førjulsgave:D

    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom ღ