mandag 22. august 2011

FERIE I TYRKIA

Da var vi hjemme igjen etter 14 herlige dager i Tyrkia, nærmere bestemt Alanya


Om jeg kommer til å reise ned igjen til Alanya vet jeg ikke 
men vi hadde en kjempe herlig tur



En av de første dagene var vi med på en heldags båttur med lunsj 

Vi passerte en aldeles nydelig plass med herlige solsenger og en egen skjermet strand


Noen av de ombord i båten svømte i land og koste seg på denne stranden


Og de tøffeste måtte utfordre stup ferdighetene sine fra ganske mange meter



Det var et hav av båter i alle størrelser, men denne var den flotteste av dem alle



Vakkert fyrtårn passerte vi også på vår ferd langs Cleopatra stranden



På denne båtturen ble vi kjent med en herlig dame fra Ålesund, og selvsagt måtte vi forevige oss med et bilde utenfor restauranten kalt CUBANA :)
(Eieren av resturanten er han i sort skjorte)
 

Vi var også med på en Jeep Safaritur der vi besøkte en Moske langt oppe ved Taurus fjellene 


Her måtte alle damer dekke skuldrene og bena, mens mennene 
selvsagt kunne gå kledd som de gjorde 


Det ble litt latter som forventet da dette ikke er dagligdags for oss skandinavere
men gud så skjønn vi ble :)

Bare ta en titt på de neste bildene av meg selv og min datter :)







Under safarituren var det konkurranse bilene imellom, og det var om hvem som var best i vannkrig


 Her hadde vi på forhånd fylt opp mange vannflasker med iskaldt vann


for så å helle det ut på motstanderene i de andre to bilene


Som dere ser på bildene så ble det ikke spart på vann fra våres bil i det heletatt :)


Og vinnerne ble...


Helt uten tvil, oss elleve i våres bil

 2 var fra Norge, 3 var fra Russland, 3 var fra Holland og 1 fra Tyrkia


Måtte bare ta bilde av dette herlige  kaffeservicet i rosa


Både kaffen 


og isen 


Smakte himmelsk godt :)

Siste dagen før hjemreise ble det tattovering for både min datter og meg


Jeg har sagt at jeg aldri skal ha noe tattovering, men som dere ser, endte jeg opp med navnene på mine tre barn på min fot (angrer ikke enda)


Tattovøren og meg da min tattovering var ferdig


Min datter som har tattovering fra før på ene skulderen og over armen, tok en ny på foten


Her er lenken som går rundt ankelen hennes


bundet sammen med et hjerte som har en nøkkel hengende ned

Den har også en tekst som er skrevet på venstre side 
som lyder sånn...

" If you just belive hard enought it will open all det closed doors "
(men det har jeg ikke noe godt bilde av)


14 dager i 45 grader, var utrolig deilig !


Jo mere vann en klarer å drikke, jo bedre har en det i sånn varme:)


Dette var litt av det som ble opplevd på denne tyrkiaturen.
Vi tok selvsagt tyrkisk bad første dagen, for å vaske bort alle døde husceller.


Det var luxus fra ende til annen :)

Klem Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom ღ