torsdag 30. juni 2011

Gamle minner...

Jammen flyr tiden fort når en sitter seg ned og tenker tilbake på små og store hendelser
Alt føles som det ikke er så lenge siden liksom . . .

Jobben jeg fikk som 18 åring og hadde til jeg fylte 42 år, var ikke alltid en like spennende jobb, men at kollegaene var topp er ingen tvil om.
Jeg var den yngste i en klubb som pågikk noen år da jeg var begynte på 20 årene, og den var preget av mat fra ende til an. . .  De 6 andre var voksne damer med store barn, hus og alt de trengte til både hverdag og fest, mens jegbefant meg i startgropen på livet nygift og med et lite barn og slettes ikke noe hus på flere plan . . .  

Klubben tok en ende da jeg takket for meg etter at  en av disse "matglade damene" stilte med en 7 retters. . . Hvordan skulle jeg klare å følge det opp som bodde i en liten leilighet knapt plass til oss tre som bodde der og med et kjøkken jeg rakk bort i alle vegger ved å stå midt på gulvet . . . 
Flirer her jeg sitter når jeg tenker tilbake, for det var jo en smule lærerikt også da :)

Ved bryllup, bursdager og med nyfødte babyer, ble det alltid samlet inn penger til gaver . Noen av disse voksne etablerte damene elsket å stå for dette med gavekjøpet, og det skal de ha, det var alltid fine gaver  ! !

Til 20 års dagen min, fikk jeg en nydelig gull ring med en bitte liten sten i, men i årenes løp er den desverre blitt borte på veien :(

En av gavene jeg fikk og som jeg fremdeles har, er denne damen dere kan se på bildene under. Har mere enn en gang lurt på å gi den til fretex under flytting, men heldigvis har den sin plass hos meg den dag i dag. 
Den har hatt hard medfart, men er faktisk like fin i dag neste 30 år senere :) 
Så her er den, er den ikke fin ? 













(Sist jeg fløy over til Oslo, så jeg denne figuren avbildet i et magasin. Navnet på figuren sto skrevet, og jeg tenkte jeg skulle huske, men det gjør jeg ikke . .  så hvis noen vet navnet på denne flotte damen og kanskje kan fortelle litt om henne, hadde jeg blitt utrolig glad)


Mange klemmer fra Heidi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom ღ